Tip na cyklovýlet: Z vinohradov na salaš

pred 2 rokmi

Placeholder image

Bratislavský kraj ponúka veľké množstvo možností ako stráviť voľný čas príjemne v prírode. Počas asi 3-hodinového výletu, ktorý pre vás pripravil Bratislavský kraj uvidíte račianske vinohrady, salaš, svätojurské poklady aj krásne lesy pozdĺž Peknej cesty.
...
Dĺžka trasy je cca 29 km, prevýšenie 700 m a doba výletu asi 3 hodiny aj so zastávkou na Bielom kríži. Povrch tvorí 90% asfalt a zvyšok poľná cesta, vhodné sú trekové či horské bicykle a náročnosť je stredná.
TRASA: Rača – Svätý Jur – Biely kríž – Pekná cesta – Rača
Vyrazte z centra bratislavskej Rače od kruhového objazdu miestnou komunikáciou smerom na Svätý Jur. V tomto úseku je trasa značená červeným cykloznačením. Prejdete okolo konečnej električiek a po asfaltovej ceste smerom popod Malé Karpaty. Zľava treba prejsť cez malý kopec križovatku diaľnice D4 až sa dostanete k Pustému kostolíku s miestnou kalváriou a cykloodpočívadlom.
...
Ďalšie - trošku zložitejšie cykloznačenie vás prevedie popod hlavnú cestu, o kúsok ďalej pod železnicu. Dostanete sa až k Šúrskemu kanálu, kde sa napojíte na modré cykloznačenie. To sledujte počas prejazdu Sv. Jurom a potom aj v lese až po križovatku ciest pod Veľkým Javorníkom.
Vo Sv. Jure - malebnom vinohradníckom mestečku sa vám bude páčiť. Námestím sa nesie duch dávnych čias. Mestská radnica, slnečné hodiny, farský kostol, piaristický kláštor,
Pálfiovský kaštieľ či neďaleká zrúcanina hradu Biely Kameň - je tu dosť pamiatok na obdiv. Z mestečka budete
stúpať po asfaltovej komunikácii na hrebeň Malých Karpát.
Pred križovatkou pod Veľkým Javorníkom môžete využiť
piknikovú lúku s prístreškom, ohniskom a pitnou studničkou.
Tu zíďte z modro značenej cyklotrasy a pokračujte neznačenou asfaltkou vľavo do mierneho kopca. Po skoro 3 km prídete na Biely kríž. V zrekonštruovanej horárni sa môžete ubytovať, v bufetoch občerstviť.
...
Z Bieleho kríža pokračujte pravou asfaltovou cestou, značenou načerveno. Po nej sa spustite dolu kopcom, miniete Dolný červený kríž a cesta vás privedie na križovatku trás – Pekná cesta – Spariská. Tu, pri cyklosmerovníkoch a mape odbočíte doľava a po kilometri cesty sa dostanete k horárni na Peknej ceste s bufetom aj detským ihriskom.
Prudší zjazd z horárne vás dovedie na okraj Rače. Pri ďalšom cyklosmerovníku zabočte doľava, do starej Rače sa dostanete cez Vinohrady. Miestnou komunikáciou sa zasa dostanete na Námestie A. Hlinku.