TIP NA CYKLOVÝLET: Z Cyklomostu Slobody do Marianky: Nenáročný cyklovýlet plný histórie

pred 2 rokmi

Placeholder image
TRASA: Devínska Nová Ves – Devínske Jazero – Stupava – Marianka – Záhorská Bystrica – Devínska Nová Ves.
Trasa sa začína pri Cyklomoste Slobody a pokračuje cez Devínske jazero, Stupavu a Marianku.
...
Po ceste uvidíte okrem pobrežia Moravy bunkre, stupavský zámok, kalváriu, štôlňu a Svätú studňu. Výletná trasa je nenáročná, dlhá 30 km, s prevýšením 300 m a prejdete ju asi za 3 hodiny vrátane prehliadky pútnického miesta v Marianke. Vhodné sú trekové a horské bicykle. Pripravil ju pre vás Bratislavský kraj
Svoj výlet odštartujte pri Cyklomoste slobody v Devínskej Novej Vsi. Súčasťou trasy v tomto úseku je aj náučný chodník „Alúvium rieky Moravy“, ktorý pokračuje až do Moravského Svätého Jána. Po pár kilometroch prejdete pod železničným mostom spájajúcim Devínsku Novú Ves a Marchegg (Viedeň), pokračujte ďalej priestrannými lúkami a lesom, kde pri cyklotrase môžete pozorovať svedkov niekdajšej Železnej opony – vojenské bunkre.
Asfaltový chodník vás privedie až k odpočívadlu Devínske jazero, kde odbočte doprava, prejdite cez železničné priecestie a pokračujte po veľmi peknom cyklistickom chodníku do Stupavy. Tesne pred mestom prejdite cez diaľničný most, potom Stupavou až do centra na námestie s kostolom. V ich tesnom susedstve sídli stupavský zámok (verejnosti neprístupný) s otvoreným historickým parkom. .
...
Odtiaľto sa vydajte smerom na Marianku, sledujúc cykloturistické žlté „C“. Poľnou cestou prídete až do srdca Marianky. Neváhajte a prejdite sa pútnickým údolím s viacerými sakrálnymi pamiatkami a liečivým prameňom.
Zo studničky si môžete nabrať vody čo vám hrdlo ráči.
Z údolia sa vráťte späť na námestie a pokračujte po zelenej smerom na Záhorskú Bystricu.
Bicyklom sa dostanete ku Kostolu sv. Petra a Pavla, následne
pokračujte po miestnej komunikácii, opatrne cez hlavnú cestu a na konci obce odbočte doľava. Záhorskú Bystricu opustite na ďalšej križovatke. Ďalej pokračujte po miestnej komunikácii smerom na Devínsku Novú Ves. Po chvíli prejdete mostom ponad diaľnicu a cesta vás privedie do blízkosti Volkswagenu. Na kruhovej križovatke sa stočíte doľava, miernym zjazdom prídete k potoku, ktorý keď prekonáte odbočte doprava. Dostanete sa na panelovú cestu popri potoku Mláka. Ten vás privedie do Devínskej Novej Vsi. Z panelovej cesty neskôr odbočte na miestnu komunikáciu, miniete železničný podjazd až sa dostanete do centrálnej časti Devínskej Novej Vsi.
Naďalej si sledujte zelené cykloznačenie, ktorým sa dostanete k Cyklomostu slobody. Mapu nájdete TU: https://bratislavskykraj.sk/z-cyklomostu-slobody-do-marianky-nenarocny-cyklovylet-plny-historie/