TIP NA VÝLET: Deravá skala - Jelenia hora - Plavecký hrad TRASA: Plavecký Mikuláš – Deravá skala – Mon Repos – Jelenia hora – Plavecký hrad – Plavecké Podhradie

pred 2 rokmi

Placeholder image

Táto trasa je vhodná aj pre rodiny s deťmi - ak zvládnu štvorhodinovú túru pohodovou chôdzou bez zbytočného náhlenia sa. Do tohto času však zarátajte aj návštevu Plaveckého hradu a jaskyne Deravá skala. Celý úsek je dlhý 12 km, s prevýšením 470 m.

Do Plaveckého Mikuláša sa z Bratislavy dostanete autobusom, z obce sa vyberte popri kostole hore dolinou po zelenej turistickej značke. Na konci obce neprehliadnite kaplnku. Ďalej vás bude viesť lesná cesta. Čaká vás nenáročné stúpanie po asfaltke popri potoku s poetickým menom Libuša. Približne po troch kilometroch naďabíte na Deravú skalu - jaskyňu sprístupnenú aj verejnosti. V miernom stúpaní po asfaltovej ceste prídete k bývalej pálffyovskej horárni Mon Repos, neďaleko ktorej sa nachádza studnička s pitnou vodou. Ďalej pokračujte po zelenej, neskôr odbočte doprava z asfaltovej cesty až sa dostanete k Jelenej hore. Ide o veľkú lúku s peknými skalnými útvarmi a výhľadom na Záhorskú nížinu. Pod Jeleňou horou sa pri turistickom smerovníku vydajte doľava a pokračujte po žltej stúpajúc do sedla Báborska. Odtiaľto sa za pomoci smerovníka dostanete po modrej po úbočí kopca Pohanská pod Plavecký hrad. Z hradu pokračujte do obce Plavecké Podhradie s možnosťou občerstvenia a autobusovým spojením. Viac info a virtuálnu mapu nájdete TU: https://bratislavskykraj.sk/tip-na-vylet-derava-skala-jelenia-hora-plavecky-hrad/