TIP NA VÝLET: RAČIANSKY OKRUH

pred 2 rokmi

Placeholder image

Trasa: Račiansky okruh: Rača – Biely kríž – Medené Hámre – Svätý vrch – Pánova lúka – Malá Baňa – Rača

Dĺžka trasy je 16 km, prevýšenie 620 m a s jednou prestávkou budete na tento výlet potrebovať 5 hodín.

Svoj výlet odštartujte v Rači - od električky sa vyberte po modrej: po Detvianskej ulici šliapte hore až sa dostanete na kruhový objazd na nám. A. Hlinku. Odbočte vpravo až prejdete okolo pohostinstva Traja zajaci, po chvíli na vás čaká stúpanie po Potočnej ulici do lesa. Miniete parkovisko a následne odbočte na lesných chodník. Pokračuje stúpanie a asi po asi 800 m sa dostanete k bývalej zjazdovke Slalomka.

Ďalej pokračujte po modrej turistickej značke k horárni Biely kríž. Asi v polovici cesty naďabíte na Horvátov kríž. Na Bielom kríži sa môžete občerstviť a oddýchnuť si, či prípadne dodať šťavu svojmu elektrobajku. Z tohto kultového miesta, kde sa stretá veľa cyklochodníkov a turistických cestičiek sa vydajte popri chate Klinec cez potok Vydrica. Po krátkom stúpaní budete klesať k asfaltovej ceste v údolí Červeného potoka, zabočte doľava a pokračujte na križovatku Medené Hámre. Keď tu budete, určite navštívte Kaplnku sv. Michala archanjela. Nachádza sa asi 300 m vpravo po asfaltovej ceste.

Od križovatky na Medených Hámroch pokračujte po asfaltke doľava a po 400 m prídete k turistickému smerovníku Pod Dračím hrádkom. Tu odbočte doľava, prejdete cez potok a začnete stúpať - stále po modrej na hrebeň Svätého vrchu. V jednej chvíli uvidíte zrúcaninu hradu Pajštún. Od smerovníka na Svätom vrchu zabočte doľava a po príjemnej lesnej ceste prejdite asi 500 m, odbočte doprava a prejdite cez kopec do údolia potoka Vydrica.

Po ľavej strane Vydrice pokračujte asi pol kilometra a odbočíme prudko doľava. Po krátkom stúpaní sa dostanete na Pánovu lúku s prístreškom. Odtiaľto sa po chvíli dostanete na asfaltku pri smerovníku Vypálenisko, prekrižujte ju a po turistickom chodníku pokračujte do Rače. Cestou k vrchu menom Malá Baňa miniete Brichtov kríž. Na vrchole s dreveným krížom sa dá príjemne oddýchnuť pri piknikových stoloch, pohojdať sa na hojdačke a v malej horskej knihovni si niečo pekné prečítať. Z Malej Bane budete po chodníku klesať do Rače.

Fotografie, virtuálnu mapu a viac info nájdete na www.bratislavskykraj.sk, ktorý celú trasu zmapoval.